14.10.09

Şi lua-l-ar naiba pe cine a inventat telefonul mobil

Am - 1 motive ca să fiu încântată.

m am întors dintr o vacanţă în care a fost tare frumos, iar converşii au mers. Am fost într un sat uitat de lume, dar descoperit de prince Charles, unde paturile săseşti sunt înalte, dar în care o familie bine dezvoltată de multiplele E-uri ale societăţii moderne, n ar mai putea dormi toată. Paturi cu sertar. Am fost singură n cameră şi n am dormit la sertar, dar promit să cercetez. la viscri conversii mai mult s au îmbătat decât au mers, pentru că n fiecare casă de om bun ţi se pune vin în pahar sau pălincă n degetar. dimineaţa n auzi decât animalele satului plecând la păşunat, în rest e o linişte care parcă sună, sună îndelung şi amplu în singurătatea sufletului oricui e pregătit pentru frumuseţe.
am convins cu greu converşii verzi să părăsească stăzile pietruite inegal, înclinate cât să l facă să simtă pe fumător că şi a terminat cariera de montagniard. DEMULT.Dinainte de a o fi început. i am urcat în avion, un tarom plin de zâmbete şi servicii variate- mâncare vegetariană, ha. au stat cuminţi şi erau deja verzi la turbulenţele care ne au agitat restul deasupra amsterdamului. apoi, trei zile, converşii au mers. au avut prograqm de lux, s au trezit la 11, s au încălţat cu mine şi au umblat pe străzi curate, abia de ieri au aflat ce înseamnă din nou praful, iar azi, noroiul. am impresia că s au umflat. s au obişnuit pe străzile curate, ca de munte, ale amsterdamului, şi acum au făcut alergie. converşi străini.
s au mai educat puţin. i am plimbat la van gogh, în sfârşit deschis.
s au mai sensibilizat puţin. au mers în douăzile la piaţa de flori şi au simţit c ar putea trăi o viaţă în pavilioanele luxuriante, pline de flori şi plante verzi, frumoase, fără flori.
am îngheţat afară, într un oraş paradoxal, în care se fumează orice altceva, în afară de tutun, în interior. dar am dormit într un pat dublu, în care am putut să mă întind şi să mă alint cât vreau. am mâncat brânză bună, am băut iaurt cu aromă de vanilie - o aromă care pur şi simplu mă binedispune de tot- şi am cunoscut un român cumsecade în recepţie. am găsit o piaţă de buchinişti olandezi şi imediat am găsit de cumpărat şi două cărţi pentru acasă. nu, nu în olandeză. am găsit un magazin de instrumente acustice, iar vânzătorul m a lăsat în plata Domnului, să zdrăngănesc din ce vreau.
Am trăit din nou acea bucurie care fierbe, a întoarcerii acasă, unde cei mai dragi, apoi animalele, prietenii, străzile, băncile, dezordinea de acasă, te aşteaptă şi simt că le lipseşti, că le lipseşti cu adevărat, nu livresc.
am răsuflat uşurată auzind vocea familiară care mă striga uşurel şi rezervat.
am clipit mai apoi a mirare în faţa bucuriei de a mi revedea străzile pline de praf şi bucăţi, de la pasajul cel nou.
am simţit îmbrăţişarea de cozonac a bunicii mele iubite.
am suportat încântată lins de câini pe obraji şi am măsurat cu ochi neîncrezători creşterea pisicilor.
am primit cu o emoţie prostănacă vorbele " parcă era şcoala goală fără tine" şi " nu ţi mai lua concediu. a fost prea linişte aici".

m a îmbrăţişat o noapte patul părintesc. pe urmă am plecat în goană, pentru mai puţin de 24 de ore la Braşov, pentru râs, dormit la 5 stele, o bere bună şi o senzaţie de prietenie apropiată şi totuşi fără obligaţii.
Şi tocmai ce m am enervat. Un telefon care nu se mai deschide de la Viscri. Altul care s a descărcat. Iată mă ruptă de lume, uite mă simţindu mă de parcă cine ştie ce s ar întâmpla şi eu nu sunt de faţă. Acum am aruncat Nokia pe acoperiş, fără să sper că mi va aduce cioara altceva, şi încerc să deschid vechiuldar drăguţul telefon olandez, cât un tom degeţel. numai că habar n am de unde. manualul l am aruncat demult. vezi titlul.
Ps O bucurie mare. Lansarea de Kumm se apropie. Coverşii merg la lansare.Clar.

Niciun comentariu: