6.2.07

Abre Los Ojos


Pentru că n am fost niciodată în pas cu ceea ce se ascultă, se vede sau se citeşte ( cu 2-3 excepţii, când am fost înaintea modei cu nişte paşi, cum am păţit cu murakami, despre care astăzi nu mai poţi vorbi, fiindcă imediat sare unul cu o părere aiuristică) îmi iau câteodată o ţeapă grosolană. Bine, de ce să nu recunosc, am ales să văd Abre los ojos din cauză de titlu, zăpăcită de atâtea Almodovar-uri graţioase, aşa că tot snobetă m oi numi şi eu, hm ? Nu cred, cred că pur şi simplu sunt dezordonată în alegeri, iar dacă îmi propun azi să fac un lucru, poate că mă apuc de el la anul sau renunţ, mâine, caz în care nici nu ştiu cum e mai rău!


Dar să revenim. Abre los ojos e un film din 1997 şi stau să mă gândesc dacă atunci s a vorbit mai insistent despre criogenie, (oare piesa taxi tot atunci o fi apărut ?) pentru că asta este,până la urmă, tema filmului, deşi tratată absolut după ureche şi provocând, în fond, o încurcătură dezolantă printre personaje şi vieţile ( ?) lor. Nu sunt sigură că pluralul se cuvine, pentru că, de fapt, mare parte din ele sunt în visul lui Cesar, un tinerel frumos şi cu tupeu, care, în urma unui accident, trăieşte o mare dramă: chipul lui de adonis este cu totul mutilat şi viaţa lui ( de berbant, aş adăuga, maliţios) este distrusă. Aici intervine criogenia, care salvează cică whatever is left of him şi îl ajută să trăiască ceea ce şi ar fi dorit. În fine, nu se poate şti exact ce şi a dorit, întrucât el este de fapt mort, dar ăsta e un mizilic, ce nu face criogenia pentru om!

2 comentarii:

Raluk spunea...

E chiar misto filmul. Este varianta spaniola a filmului mai cunoscut Vanilla Sky cu Tom Cruise, care a avut un succes de proportii. Este un film bun si varianta spaniola mi s-a parut mai buna decat cea americana.

Ana spunea...

nu ma prea intereseaza succesul de casa. nici povestile bine cusute. iar prada am cazut sensibilitatii create de povestile fantastic de simple si/dar elucubrante ale lui almodovar.
bref, singurul film cu tom cruise pe care l am urmarit cu atentie de la inceput pana la sfarsit a fost unul in care, in soundtrack, era o piesa de a lui david coverdale. piesa se cheama The Last Note Of Freedom. Si a fost pusa la mijlocul genericului FINAL. Well, I hate Tom Cruise! ( gluma)