9.4.08

Un primar de orientare pop-rock ?


Am aflat cu surprindere că Dan Bittman candidează la postul de primar al sectorului 1, din partea Partidului Ecologist Român, şi încă nu ştiu dacă să mă bucur sau nu. Solistul Holograf este şi el cetăţean al Bucureştiului şi, probabil, e la fel de sătul ca noi ceilalţi de trafic, de praf, de lipsa copacilor şi omniprezenţa firelor şi cablurilor de tot felul, profilate pe cerul capitalei. Fapt care îl face, iată, să pună în joc tot capitalul de imagine obţinut cinstit, în atâţia ani de muncă pe scenă şi, mai recent, pe sticlă. Figura asta au mai încercat-o şi alţi artişti care, însă, s-au mulţumit să devină deputaţi şi senatori din partea unui partid idiot, care nu susţine, doar distruge. Popularitatea le-a pălit, stau toţi cuminţi în băncile Parlamentului şi tac chitic şi gata.
Dacă ar câştiga, Bittman ar fi cu siguranţă un primar „ jucător”. Firea impulsivă şi mintea ascuţită îl ajută încă de acum, din campanie. Întrebat dacă n-ar trebui să se priceapă cât de cât la treburile primăriei, spre a putea să conducă una, solistul a replicat candid „Pentru ce? Se vede clar, după ce treabă au făcut, că nici ceilalţi primari nu s-au priceput!”, adăugând că el, spre deosebire de predecesori, are cu adevărat dorinţa de a mai curăţa puţin sectorul 1. Faptul că e dispus să se murdărească pe mâini încercând să dezlege iţele guvernării unui sector ne face să-l credem.
Pe de altă parte, parcă-mi pare rău de el. Nu este candidatul unui partid care să existe cu adevărat pe scena politică. Nu ştiu nici dacă acest partid mişcă ceva în domeniul care-i dă numele, dar asta pentru că nu sunt eu informată, poate. Eu am văzut cu ochii mei doar copaci tăiaţi cu ocazia summit-ului, copaci uscaţi din cauza săpăturilor şi cablurilor din aer, copaci tăiaţi pentru a face loc traseului şi tribunelor pentru Formula 3 sau pentru lărgirea drumurilor. Aşa că, fără să vreau, mă întreb ce ar putea face un primar, fie el şi Dan Bittman, fără spatele unui partid puternic sau fără ajutorul unui consiliu. Asta am învăţat-o de la foştii primari de sector sau generali, care, după ce au fost aleşi, se văitau că au mâinile legate de consiliul cel forma din adversari.
Pe urmă, mă întreb, este dispus unul din cei mai mondeni solişti români să se lipsescă de viaţa dulce până acum ? Un rocker poate fi frivol, dar un primar? Va mai avea el timp să se urce pe scenă ? Şi dacă da, câţi vor ţipa că în loc să aibă grijă de deszăpezire, el lălăie pe o scenă din Predeal? Va mai avea el chef să zâmbească unor fane, după concert? Câţi fotografi de scandal vor fi pe urmele lui?
Cred că Dan Bittman nu-şi dă seama foarte bine în ce se bagă. Şi dacă totuşi o face, are admiraţia şi susţinerea mea. Mulţi dintre noi au renunţat să lupte pentru ceva mai mult decât liniştea şi bunăstarea lor prezente. Dacă Bittman a găsit în el puterea de a lupta pentru viitor, atunci eu zic să-l votăm. La câte greşeli am făcut în trecut, la urne, nu mai contează una. Măcar asta e plăcută!

3 comentarii:

MeSSeR spunea...

Hai să nu ne îmbătăm cu apă plată. Şi el şi noi ştim că gestul ăsta e doar pentru ridicarea cît de cît a acelui partiduleţ. Dacă el e dispus să doneze capital de imagine în felul ăsta, într-adevăr, e de admirat. Într-un fel, e ceva mai mult decît să concerteze în campania electorală a unuia sau a altuia. Şi mai onorabil, cred.

Anonim spunea...

in partidul minune mai sunt puya si extravagantul ionut dolanescu, banuiesc ca sunt si ei candidati la alte sectoare. nu cred ca vor scoate 2% fiecare.

Ana spunea...

intre timp bittman a infirmat stirea ca ar candida la primaria sectorului 1... nu degeaba eram surprinsa...