31.7.08

Cărţi şi o chestie prost exprimată

Am oprit să scot nişte bani şi, ghinion, era librăria aproape. Cum am observat că, atunci când ridic mâna spre policioară, stratul de cărţi pare cam subţire, am luat

Julio Cortazar -Armele secrete - o carte de povestiri care începe cu propoziţia " S-ar fi putut foarte bine numi libertate condiţionată"

Ismail Kadare - Umbra - eu am tot cumpărat Kadare pentru alţii, - de fapt, literatul de frati miu, care zise că i a plăcut - dar eu n am citit. Acum (când?) puţin timp mi a zis un cititor înverşunat că a citit "Generalul armatei moarte" şi i a plăcut mult. Începe cu propoziţia " Doamnelor şi domnilor, peste câteva minute avionul companiei Air France va ateriza pe aeroportul Orly din Paris"...ok...

Alessandro Perissinotto - Celei care mă judecă - de băiatul ăsta chiar nu ştiu nimic, aşa că sper doar să nu fie fată. Mi s a părut interesant titlul şi, răsfoind o, structura. O colecţie de e-mailuri. Începe cu headerul " from: angelo@nirvana.it / to: celeicaremajudeca@nirvana.it/ sent : joi 29 aprilie 23.12/ subject: De ce am ucis" taninaaaa...de ce parcă m aş apuca de asta prima?

O veste proastă - NOI a fost preluată de Diverta.


Astăzi încercând să prind uşa deschisă de un domn care ieşea din ING, am reflectat (eh, o clipă, amuzată) asupra schimbării direcţiei bunelor maniere. Este adevărat că unei femei ar trebui să i se ţină uşa, dar dacă e vorba să fie vreo nikita (filmul) rău dispusă care s apucă să i mitralieze pe toţi clienţii care scot sau depun bani sau plătesc facturile de vodafone, mai bine îi trânteşti uşa în nas, măcar să şi o deschidă singură*, dacă are gânduri rele.

Îmi trebuie o carte rămasă pe undeva prin ţară. E lui Iris Murdoch şi îmi plăcea mult subiectul. El, căsătorit şi liniştit trăind şi cu o amantă** se prăbuşeşte la aflarea veştii că lumina aurie de nevastă sa s a îndrăgostit de pshioterapeutul ei - vechi prieten de familie de, altfel - şi, cu duioşie, îl părăseşte, încercând totuşi să l integreze în noul cuplu, ca pe un copil. Foarte englezesc, cred... Îmi lipseşte cartea, nu ştiu dacă am să mi o recapăt şi n am mai văzut o în oraşul meu.

* mda, acum uşile de la ing nu se mai deschid cu card-ul...
** nici urmă de sarcasm în descrierea mea. poate doar lipsă de talent... mă gândesc uneori că poate oamenii căsătoriţi şi cu amante sunt mai inventivi şi mai duioşi cu bietele lor iubite (no personal experience, mi a plăcut cum sună pe categorii)

Mi s ar părea ciudat să închei cu o paranteză (închisă) aşa că...noapte bună sau bună ziua, ce să zic...

Niciun comentariu: