14.7.08

fac chetă

daţi mi un gând curajos sau un capăt de sfoară. vreau o fotografie veche, de când erai copil sau o mască mortuară. lasă mi un cleştişor pentru colecţia mea de cleştişori de rufe. dă mi un pui de plantă, o carte citită, un pantof demodat, cu toc. dacă ai un cauciuc de prisos, un covoraş cu numele Sam pe el, un tub de pastă de dinţi golit sau o pelerină veche de ploaie. dă mi racheta albă din hărtie în pătrăţele pe care ai scris
"Îmi place de Mara" de o mie de ori. Lasă mi hârtia pe care te ai semnat cu prenumele tău şi numele lui, întrebându te de mii de ori dacă se potrivesc. Dă mi mie ultimul drum. Cedează mi ultima seară la mare. Renunţă, pentru mine, la ciorba de peşte aburind, la paharul cu rom, la ţigara kent. Dă mi o bicicletă, o eprubetă, un spalier şi un scutec. Împrumută mi tot palierul tău de vecini, toate părerile tale despre kant. Pune într o punguţă toate pastilele cu care ţi a trecut prin cap să te sinucizi, toţi tipii cu care ai fi vrut să te culci, toate femeile pe care le ai iubit şi, într un coş, pe mama ta. Lasă mă să păstrez ursuleţul prăfuit cu care dormeai când erai mică şi ocheanul din Jules Verne. Trece mi mie în catalog prima notă de 9 la purtare, primul 5 în teză, primele 200 de absenţe şi media de bac. Petrecerea la care te ai pipăit pe Eric Clapton şi prima oară când ai ascultat Police. Donează mi ultima oară când ai vorbit la telefon, nervos, când ţi ai răsucit gânditoare o şuviţă de păr pe deget şi când aţi hotărât, separat, dar în acelaşi timp, că o să vă despărţiţi. Vreau maşina ta, şi casa ta mică, şi datele din buletinul care ţi a expirat acum 10 ani. tatuajul şi pletele blonde să nu le dai altcuiva. O să mor dacă nu mă ajuţi cu o gărgăriţă galbenă, un şiret de adidas scâlciat sau măcar un borcan cu gem.Să mi dai un pic de gust de broccoli, de spaimă, de trăsnet şi cutremur. Pune mi pe limbă de la tine puţină otravă şi un pic de mov. Te rog, îndură te şi dă mi un bănuţ din toate valutele lui Caron, un vers de trubadur de la unul din balcoanele lumii, norii lui luke howard şi un ochi al lui lear. dă mi o bucăţică din prostia, încrederea, durerea şi duioşia ta. dă mi un pic din timpul tău.
cu ajutorul vostru, fac chetă să mi recapăt amintirile.

Un comentariu:

Anonim spunea...

superb.