11.8.08

fragment

m a făcut să râd cu lacrimi amare acest fragment... eroul îşi aduce aminte de ceva din copilăria sa în Albania comunistă...Mda, ştiu, dar am fost la Cluj unde nu prea mi a ars de citit...aşa că sunt în braţe, la serviciu, tot cu Umbra lui Kadare.

" Deşi a trecut multă vreme de atunci, îmi amintesc perfect agitaţia pe care a produs-o în oraş vestea că la farmacie fusese adusă o cantitate oarecare de prezervative, pasiunile trezite în fantezia localnicilor, ordinele succesive venite de la comitetul de partid, ba să se permită vânzarea, ba să se interzică ori să se suspende până la noi dispoziţii, zvonul că se vor vinde numai cu autorizaţie, că primele care vor beneficia vor fi familiile veteranilor de război etc., etc., până în ziua când prezervativele au fost scoase într-adevăr la vânzare, iar jumătate dintre colegii mei, după ce le-au cumpărat, nerăbdători, şi le-au pus chiar în clasă, la ora de chimie."

Umbra - Ismail Kadare -ed. Humanitas -traducere Marius Dobrescu
tot în carte, o coincidenţă foarte mică, dar ciudată. Albanezul îşi caută prietenul undeva pe Rue Frochot la numărul 7, în Place Pigalle. Prietenul său e Jean Marc, întruchiparea Diavolului...Anul trecut, când am fost în Paris, am stat pe Rue Frochot... De câte ori va fi trecut pe lângă mine monsieur le Diable? Şi cine ştie dacă nu m a atins...

Niciun comentariu: