18.1.09

pentru elevii de clasa a IV-a

azi, pentru prima oară în viaţă, am rezolvat pe mess un exerciţiu la matematică.mi se pare atât de amuzant -faptul, nu exerciţiul- încât mă gândesc că ar mai fi de folos şi altora, aşa că îl redau aici.

[(840: x) X 2 + (2800-1600): 10:10]:2= 11
(operaţiile se rezolvă în ordinea parantezelor, din mijloc, păstrând ordinea operaţiilor : întâi înmulţirile şi împărţirile, apoi adunările şi scăderile.

[(840 : x) X 2 + 1200:10:10] : 2= 11

[(840 : x) X 2+ 120: 10] :2= 11

[(840: x) X 2 + 12] :2= 11
(când nu prea mai avem ce face în partea stângă, începem să "mutăm" numerele după termenul egal, cu semnul schimbat (adică : devin X şi invers sau + devin - şi invers)

(840: x) X 2 + 12= 11 X 2

(840 : x) X2 + 12 = 22

(840: x) X 2 = 22-12

(840: x) X 2= 10

840: x = 10: 2

840: x= 5

x= 840: 5

x= 168

Baftă!

5 comentarii:

Ruxel spunea...

O sa o pun pe Alex sa-l faca (e clasa IV) sa vad daca reuseste :), si iti spun rezultatul :))

Anonim spunea...

=)) =)) =)) cred ca ti-ai dat seama cine e personajul care se tavale pe jos de ras, nu?

Ana spunea...

ruxel, astept cu nerabdare...
simona, lasa rasu', zi mi daca a priceput fata regulile...

Ruxandra spunea...

Fii atenta, am pus-o pe Alex sa faca exercitiul. In primul rand in loc sa scada, a adunat 2800 cu 1600. Neatentie, m-am obisnuit deja. Nici nu m-am mai uitat mai departe. O pun sa faca din nou. S-a cacait putin pe la sfarsit, insa spre surprinderea mea, l-a facut bine pana la capat :).
Degeaba totusi, pentru ca daca era la un test o sfeclea de la inceput.....ma consolez totusi la gandul ca "teoretic" l-ar fi facut bine.

Anonim spunea...

Ruxel mi-a dat ideea...Maria l-a facut in 9 minute - cu lamentari cu tot("eu nu stiu sa faaac astaaaa", pus mainile la ochi - luat mainile de la ochi, "aici m-aaaam incurcaaaat" etc). Maine are olimpiada de mate...