18.3.09

ieri

a fost ziua lucrurilor nemaipomenite, care mi s au întâmplat pentru prima oară în viaţă şi care mi au produs stupefacţie!
întâi, îmi cumpărasem o cutie de pesmeţi pâine. nimic deosebit până i am desfăcut. înăuntru mai puţini pesmeţi decât ar fi trebuit să fie, săculeţul protector de plastic - rupt. dar cum?! că era sigilată cutia...cineva mai deştept ca mine m a sfătuit să mă uit pe dosul cutiei...era lipită cu scoci! mi s a părut ciudat, neplăcut, nedrept, dar după aceea m am gândit că poate salariaţii de la magazinul respectiv au lefurile prea mici şi... în orice caz, am stat şi m am gândit dacă de acum o să întorc cutiile când încerc să cumpăr ceva. nu prea e o chestie plăcută, de învăţat la 34 de ani, nu?

câteva ore mai târziu, afară cu căţelul, trebuia să mă strecor printre o maşină, un colţ de clădire şi un gărduleţ de piatră. prin dreapta, binecuvântatul noroi clisos cu care ne împodobeşte oraşul fiecare ploaie călduţă - plăcută, atunci când cade din cer, dar până ajunge pe pământ - de primăvară. prin stânga, în dosul maşinii şi la colţul clădirii, o movilă discretă de gunoi, adusă cu mătura "sub preşul" vreunui magazin de la faţadă, o movilă care începea totuşi să se dezintegreze sub bătaia vântului de primăvară... pe unde să treci? m am surprins drăcuind în gând, scurt, oraşul murdar şi mare în care m am născut. am văzut, într o fracţiune de secundă, în minte, toate spaţiile părăsite, murdare din centru, tot praful, toate firele care atârnă, toată înghesuiala de maşini, toate faţadele dărăpănate... în colţul acela mic m am întristat de dimineaţă. mi a fost puţin ciudă şi puţin dor de cluj, braşov, bistriţa, oradea, oraşe mai curate şi mai liniştite.
apoi mi am revenit.
îmi pare rău că am scris ceva trist...

Niciun comentariu: