24.3.07

Un text

Textul acesta e de acum nu mai ştiu câţi ani, de când eram prăbuşită după un 320. Acum nu mai sunt, dar ce text frumos a rămas...nu ?

N-am trimis niciodata o scrisoare de dragoste. Un singur Sms indraznet, e mailuri mai mult sau mai putin timide, majoritatea mult pea literare, dedicatii pe carti, de fapt pe biletele care insoteau cartea, ca cine sunt eu sa scriu pe carti, doua vorbe pe cd uri, nimic pe parfumuri sau alte chestii pe care le am facut cadou dragilor mei. Cu felicitarile nu le am, toate pozele mi se par prea haioase pentru starile mele grave, prea romantice pentru dispozitiile mele cinice sau prea cu flori pentru cunostiintele lor de biologie sau, mai rau, pentru obrazul lor.
Am primit flori, nu cate mi as fi dorit si, mai fac, ca proasta, nu intotdeauna din care mi as fi dorit, caci cum sa i aduci trandafiri bordo eleganti unei femei in pijamale, poate ca era o nota subtila de upgrade yourself, poate ca era comoditate, poate nestiinta, poate nepasare, mai bine crizanteme, sunt singurele flori usor de gasit de ziua mea, umplu o camera si nu costa o avere, sunt mai cinstite, mai calde si au sansa se reziste mai mult decat trandafirii dopati, dar n-am primit niciodata o scrisoare de dragoste.
Sms urile –nu mi pot scoate asta din cap, trec pe sub nasul conecsilor, care te dezbraca de tot, te fugaresc de sentimente, iar i a trimis sms aia 0722735 lu 0722320, ti am zis eu ca nu se lasa, dai o bere!
E mailurile sunt, vorba Celorlalte cuvinte, reci, lipsite de personalitate, stersaturi, pete de cerneala inmuiata de plans sau caldura, lipsite de eleganta vreunui plic cu amprenta personala, poate cu usor parfum de la degetele ei, poate nu. Pagini cu click, avand ca singur avantaj ca ajung in toata lumea almost instantly, daca doriti un sentiment proaspat aromat , sign in.
Pe ambele poti sa le citesti la birou, in sedinta, picior peste picior, cu cafeaua intr o mana, cu tigara in cealalta, it all comes so easy, nu ti trebuie emotii, nici pozitie de lupta, la masa de lucru, ca atunci cand citesti o carte grea, ca atunci cand te lupti cu ea si intelesurile ei. Dar azi, din Saramago, mi a aparut un lucru simplu, mi s a parut firesc sa fac un pas inainte, sa inmultesc numarul celor ca Ricardo Reis si sa zic, cu toata durerea si resemnarea din lume: N am trimis si n am primit niciodata o scrisoare de dragoste. Nimeni n are nici un drept asupra mea.

Niciun comentariu: